[1-2] Tlusty P., Rost M., Some possibilities of a player behaviour in a stochastic game, Teaching Mathematics: innovation, new trends, research, Rużomberok 2009:
      [3] Krech I., Rachunek prawdopodobieństwa i sumowanie szeregów, Matematyka 1(2000), 19-24.
      [6] Krech I., Waiting for series of colours and properties of some relations in a set of these series, Acta Univ. Purkynianae 72 Studia Mathematica (2001), 124-128.

    [3-4] Nawolska B., Argumentacje w przeliczalnych przestrzeniach probabilistycznych na przykładzie gier Penney'a, Ann. Acad. Paed. Cracov. Studia Ad Calculum Probabilistis Eiusque Didacticam Pertinentia II, Kraków 2008, 31-40:
      [6] Krech I., Waiting for series of colours and properties of some relations in a set of these series, Acta Univ. Purkynianae 72 Studia Mathematica (2001), 124-128.
      [8] Krech I., Osobliwe własności modeli probabilistycznych czekania na serie sukcesów i porażek, Ann. Acad. Paed. Cracov. 5 Studia Ad Calculum Probabilistis Eiusque Didacticam Pertinentia 1(2002), 39-55.

    [5-6] Płocki A., Matematyka ogólna 1, Wydawnictwo Naukowe PWSZ w Nowym Sączu, Nowy Sącz 2009:
      [3] Krech I., Rachunek prawdopodobieństwa i sumowanie szeregów, Matematyka 1(2000), 19-24.
      [20] Krech I., Płocki A., Tlusty P., Stochastic tools for calculating sums of certain numerical series, Proceedings of International Congress IMEM 2009, Rużomberok 2009.

    [7] Płocki A., Pravdepodobnost okolo nas. Stochastika v ulohach a problemoch, Katolicka univerzita v Rużomberku, Rużomberok 2007:
      [14] Krech I., Penneyove hry a ich zovseobecnenie, Horizons of mathematics, physics and computer sciences 2/2007 Volume 36, Nitra 2007, 1-7.

    [8] Płocki A., Stochastyka dla nauczyciela, Wydawnictwo Naukowe NOVUM, Płock 2007:
      [14] Krech I., Penneyove hry a ich zovseobecnenie, Horizons of mathematics, physics and computer sciences 2/2007 Volume 36, Nitra 2007, 1-7.

    [9] Płocki A., Tlusty P., Kombinatoryka wokół nas,Wydawnictwo Naukowe NOVUM, Płock 2007.
      [14] Krech I., Penneyove hry a ich zovseobecnenie, Horizons of mathematics, physics and computer sciences 2/2007 Volume 36, Nitra 2007, 1-7.

    [10] Płocki A., Prawdopodobieństwo wokół nas,Wydawnictwo Dla szkoły, Bielsko-Biała 2011:
      [14] Krech I., Penneyove hry a ich zovseobecnenie, Horizons of mathematics, physics and computer sciences 2/2007 Volume 36, Nitra 2007, 1-7.

    [11] Binterova H., Sulista M., Matematika v anglictine na zakladni skole, Ucitel matematiky, Jednota ceskych matematiku a fyziku, Cislo 1(81), Rocnik 20, Rijen 2011, 1-12:
      [13] Krech I., Faze matematizace a proces aplikace matematiky ve vyuce na stredni skole, Sbornik prispevkou po konferencji: Nove metody propagace prirodnich ved mezi mladezi, Olomouc 2006 r., 7-8.

    [12] Binterova H., Tlusty P., Teorie iteraci a monounarni algebry ve vysokoskolske matematice, Littera Scripta, Vysoka Skola Technicka a Ekonomicka v Ceskych Budejovicich, Cislo 2, Rocnik 4 (2011), 169-177:
      [13] Krech I., Faze matematizace a proces aplikace matematiky ve vyuce na stredni skole, Sbornik prispevkou po konferencji: Nove metody propagace prirodnich ved mezi mladezi, Olomouc 2006 r., 7-8.

    [13] Binterova H., Vyukove prostredi v kontextu potreb dnesni skoly, Sbornik prispeku 5. konference Uziti pocitacu ve vyuce matematiky, Jihoceska univerzita v Ceskych Budejovicich, 3.-5. listopadu 2011 Ceske Budejovice, 15-24:
      [17] Krech I., Stochasticky graf jako hraci platno k nahodne hre a jako prostredek matematicke argumentace, Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Matematika 3, Olomouc 2008, 155-159.

    [14] Guncaga J,. GeoGebra as a motivational tool for primary education, In: 4th International Future-Learning Conference on Innovations in Learning for the Future 2012: e-Learning Future-Learning 2012, Nov. 14-16, Istanbul:
      [9] Krech I., Awaiting the series of colours - stochastic graph as the means of mathematical treatment and argumentation, Ann. Acad. Paed. Cracov. 16 Studia Mathematica III (2003), 119-124.

    [15] Ivana Pobocikova, Lydia Kontrova, Vybrane diskretne rozdelenia pravdepodobnosti v prirode, Matematyka w przyrodzie i sztuce - matematyka, przyroda i sztuka w kształceniu powszechnym, Wydawnictwo Naukowe PWSZ w Nowym Sączu, Nowy Sącz 2012, 139-143:
      [24] Krech I., Płocki A., Stochastyczny model dziedziczenia cech - prawo Hardy'ego Weinberga i refleksja a posteriori, Matematyka w przyrodzie - matematyka i przyroda w kształceniu powszechnym, Wydawnictwo Naukowe PWSZ w Nowym Sączu, Nowy Sącz 2011.

    [16] Jan Guncaga, Examples from historical mathematical textbooks with using GeoGebra, Usta ad Albim Bohemica XIII(3)2013, Usti nad Labem 2013, 43-50:
      [5] Krech I., Prawdopodobieństwo w pewnych argumentacjach na lekcji matematyki, Autenticke vyucovanie a vyuzitie medzipredmetovych vztahov vo vyucobani matematiky. Zbornik prispevkov, Pedagogicka fakulta UMB, Banska Bystrica, 2. konferencie ucitelov matematiky 2000, 57-61.

    [17-18] Radka Stepankova, Vyuziti grafu pri reseni uloh ze stochastiky, South Bohemia Mathematical Letters, Volume 20(2012), No. 1, 40-47:
      [17] Krech I., Stochasticky graf jako hraci platno k nahodne hre a jako prostredek matematicke argumentace, Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Matematika 3, Olomouc 2008, 155-159.
      [27] Krech I., Tlust'y P., Stochasticke grafy a jejich aplikace, Jihoceska univerzita v Ceskych Budejovicich, Ceske Budejovice 2012.

    [19] Jan Guncaga, Theorien des Erkenntnisprozesses im Mathematikunterricht an der Grundschule, EDUKACJA ELEMENTARNA W TEORII I PRAKTYCE 28 (2/2013), Akademia Ignatianum, Kraków 2013:
      [17] Krech I., Stochasticky graf jako hraci platno k nahodne hre a jako prostredek matematicke argumentace, Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Matematika 3, Olomouc 2008, 155-159.

    [20-22] Maciej Major, Barbara Nawolska, Nowe spojrzenie na gry Penneya, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia V(2013), 83-94:
      [1] Krech I., Probability in probability spaces connected with generalised Penney’s games, Acta Univ. Purkynianae 42(1999), 71-77.
      [6] Krech I., Waiting for series of colours and properties of some relations in a set of these series, Acta Univ. Purkynianae 72 Studia Mathematica (2001), 124-128.
      [8] Krech I., Osobliwe własności modeli probabilistycznych czekania na serie sukcesów i porażek, Ann. Acad. Paed. Cracov. 5 Studia Ad Calculum Probabilistis Eiusque Didacticam Pertinentia 1(2002), 39-55.

    [23-24] Płocki A., Matematyka ogólna i metody probabilistyczne, Wydawnictwo Naukowe PWSZ w Nowym Sączu, Nowy Sącz 2015:
      [3] Krech I., Rachunek prawdopodobieństwa i sumowanie szeregów, Matematyka 1(2000), 19-24.
      [20] Krech I., Płocki A., Tlusty P., Stochastic tools for calculating sums of certain numerical series, Proceedings of International Congress IMEM 2009, Ruzomberok 2009.

    [25] Guncaga J., Kopacova J., Duatepe Paksu A., A Comparative study: Turkish and Slovak preservice primary mathematics teachers' skills about symmetry, Tasks and tools in elementary mathematics, Prague 2013:
      [6] Krech I., Waiting for series of colours and properties of some relations in a set of these series, Acta Univ. Purkynianae 72 Studia Mathematica (2001), 124-128.

    [26] Guncaga J., Majherova J., Jancek M., GeoGebra as a motivational tool for teaching and learning mathematics, informatics and physics, Mathematica IV, Scientific Issues Catholic University in Ruzomberok, Verbum, Ruzomberok 2012.
      [23] Krech G., Krech I., On some nontransitive relation, Proceedings of ICPM’09, Liberec 2010.

    [27] Tlusty P., Vliv zmeny pravidel na prubeh tenisoveho utkani - matematicky model, Studia Kinanthropologica 2016, XVII, 3, Ceske Budejovice 2016.
      [29] Krech I., Tlusty P., Stochasticke grafy a jejich aplikace, Jihoceska univerzita v Ceskych Budejovicich, Ceske Budejovice 2012.

    [28] Guncaga J., Majherova J., Palasthy H., Educational Software and Visualization in Teaching, In: 5th International Future-Learning Conference on Innovations in Learning for the Future 2014: e-Learning, May 5-7, 2014, Istanbul.
      [23] Krech G., Krech I., On some nontransitive relation, Proceedings of ICPM'09, Liberec 2010.

    [29] Majherova J., Guncaga J., Petruskova H., Visualization in Teaching Computer Science and Mathematics, In: 5th International Future-Learning Conference on Innovations in Learning for the Future 2014: e-Learning, May 5-7, 2014, Istanbul.
      [23] Krech G., Krech I., On some nontransitive relation, Proceedings of ICPM'09, Liberec 2010.

    [30] Tlusty P., Tlusty T., Ryder cup, historie a strategie - matematicky model, Studia Kinanthropologica 2018, XIX, 3, Ceske Budejovice 2016.
      [29] Krech I., Tlusty P., Stochasticke grafy a jejich aplikace, Jihoceska univerzita v Ceskych Budejovicich, Ceske Budejovice 2012.

    [31] Lukac S., Gavala T., Preparing future mathematics teachers to apply inquiry approaches to teaching, Proceedings of 18th Conference on Applied Mathematics APLIMAT 2019, 750-760.
      [8] Krech I., Osobliwe własności modeli probabilistycznych czekania na serie sukcesów i porażek, Ann. Acad. Paed. Cracov. 5 Studia Ad Calculum Probabilistis Eiusque Didacticam Pertinentia 1(2002), 39-55.

    [32] Yilmaz B., Uysal G., On Kirov-type generalization of Gauss-Weierstrass operators, Academic Studies in Science and Mathematics Sciences, Livre de Lyon, Lyon 2020, 59-70.
      [48] Krech G., Krech I., On Some Bivariate Gauss-Weierstrass Operators, CMA, 2(2019), No. 2, 57-63.

    [33] Nasiruzzaman M., Rao N., Srivastava A., Kumar R., Approximation on a class of Szasz-Mirakyan operators via second kind of beta operators, Journal of Inequalities and Applications, 45 (2020).
      [48] Krech G., Krech I., On Some Bivariate Gauss-Weierstrass Operators, CMA, 2(2019), No. 2, 57-63.

    [34] Yilmaz B., Aproximation properties of modified Gauss-Weiestrass integral operators in exponential weighted Lp spaces, Facta Universitatis (Nis), Ser. Math. Inform., Vol. 36, No 1 (2021), 89-100.
      [48] Krech G., Krech I., On Some Bivariate Gauss-Weierstrass Operators, CMA, 2(2019), No. 2, 57-63.